Sinisterra laat Engeland na drie seizoenen achter zich

7Reacties

Luis Sinisterra laat Engeland achter zich. De buitenspeler heeft een contract getekend in Brazilië bij Cruzeiro.

© Pro Shots

De Braziliaanse topclub, de huidige nummer drie van de Série A, huurt de voormalig Feyenoorder het komende seizoen van Bournemouth, met vervolgens een koopverplichting. Als de bonussen volledig worden benut, dan maakt Cruzeiro zo’n tien miljoen euro over aan de Engelse werkgever van Sinisterra.

In 2022 werd de Colombiaan de duurste uitgaande transfer van Feyenoord ooit. Met zijn transfer naar Leeds verpulverde Sinisterra destijds het clubrecord. Dirk Kuijt spande jarenlang de kroon met zijn transfer naar Liverpool (achttien miljoen euro), maar daar ging Sinisterra ruim overheen.

Inmiddels is Sinisterra behoorlijk gekelderd op die ranglijst, want Dávid Hancko, Orkun Kökcü, Igor Paixão, Mats Wieffer en Santiago Gimenez passeerden hem de afgelopen jaren. Sinisterra kwam voor Leeds United en Bournemouth tot in totaal 51 duels in de Premier League, waarin hij acht goals maakte en drie assists gaf.

Feyenoord kan zodra de deal permanent wordt, nog enkele tonnen aan solidariteitsbijdrage bijschrijven, omdat Sinisterra al op negentienjarige leeftijd naar Rotterdam kwam. Door de constructie zal het echter nog even duren voor ze dat bedrag ook daadwerkelijk kunnen incasseren.