Simonis ziet Go Ahead goed wegkomen: 'Waren dood en begraven'
Go Ahead Eagles-trainer Paul Simonis kon zijn geluk niet op na het winnen van de bekerfinale. De coach is bezig aan zijn eerste seizoen en kreeg maandagavond de kers op de taart. 'Dit is de meest bijzondere dag van mijn leven.'
© Pro Shots

'Ja, dit is de kroon op dit seizoen', begon Simonis bij ESPN. 'Ik denk dat Maarten (Martens, red.) het net mooi zei. Hij zei dat wij het op basis van dit seizoen het meest verdienen. Vandaag zijn we een aantal keer gelukkig. Zij waren iets beter, iets directer. Ze werden gevaarlijk uit de omschakeling, dat deden ze hartstikke goed.'
Een penalty in de absolute slotseconden van de reguliere speeltijd, bracht redding voor de bekerwinnaar. 'We waren dood en begraven', beweerde de trainer. 'Maar daar hadden we ook op getraind. Uit tegen AZ stonden we ook 3-1 achter. Toen brachten we drie spitsen in. Omdat zij met vier blijven verdedigen, wilden we een overload creëren.'
Uiteindelijk kon het toch maar over één man gaan: Jari De Busser. 'Ja, kanjer. Echt ongekend. Die wint de wedstrijd voor ons. Die bal van Parrott ook. Echt geweldig.' Ook aanvoerder Mats Deijl kon op complimenten rekenen. 'Die kan alles. Alleskunner. Hij kan praten, lopen, penalty's nemen. En hij was steeds aanwezig. "Luister naar de trainer", zei hij dan.' Zijn stem brak licht: 'Dit is de meest bijzondere dag in mijn leven. Zo met elkaar, met het publiek. Echt grandioos. Zij hebben het ook echt verdiend', besloot hij terwijl hij zich tot het publiek richtte. Voor een laatste keer zweepte hij de meegereisde fans eens op. Als antwoord rolde Simonis een luid gejoel tegemoet.






