Simonis nog niet in paniek: 'Maar er is wel een reactie nodig'
Paul Simonis maakt zich nog niet zo veel zorgen in Wolfsburg. Na een aardige start in het noorden van Duitsland, ging het ook snel bergafwaarts. Er moet iets gebeuren, vindt ook de Nederlandse trainer maar reden tot paniek is er zeker niet.
© Pro Shots

Met een overwinning en twee gelijke spelen was de start nog alleraardigst voor Simonis. Daarna volgden drie nederlagen en momenteel bungelt Wolfsburg dan ook vlak boven de degradatiestreep. De goede start erkende Simonis donderdag ook op de persconferentie in aanloop naar het Bundesliga-treffen met VfB Stuttgart. 'We waren tevreden met de eerste wedstrijden. Daarin boekten we telkens progressie, maar Augsburg was echt matig', blikte hij terug op zijn start in Duitsland.
'De doelstelling op lange termijn blijft om Europees voetbal te halen, maar op dit moment hebben we andere prioriteiten', gaf de trainer dan ook toe. 'Natuurlijk, ik slaap altijd slecht na een nederlaag', al betekende dat nog niets, volgens Simonis. Een reactie is nu nodig maar iedereen bij Wolfsburg zou ervan overtuigd zijn dat dat ook in de huidige samenstelling mogelijk is. 'Ze zijn allemaal hongerig en heel kritisch op zichzelf, net als ik. Het moet simpelweg beter op het veld en dat willen we doen tegen Stuttgart.'
Daarin krijgt Simonis mogelijk ook de hulp van Christian Eriksen. De Deense middenvelder sloot vorige maand transfervrij aan bij de club, maar kwam nog niet verder dan drie invalbeurten. Zijn trainer wilde nog niet verklappen of hij dit weekend wél start. 'Ik denk niet dat ik het team help als ik in één keer drie of vier spelers wissel. Dat is een proces. Maar natuurlijk kan er altijd een moment op de training zijn dat je besluit om iets te wisselen.'
Zo kan het ook gaan met Eriksen. 'Ja, maar dat blijft nog even geheim. Hij wordt iedere week beter en we moeten kijken of hij al klaar is voor de basis. Hij zou zeker ook samen met Lovro Majer kunnen spelen. Maar of ik dat ga doen? Hou ik ook nog geheim.'






