Simonis met 'rollercoaster aan emoties' na verstoord feest in Wolfsburg
Dit had hét grote weekend van VfL Wolfsburg moeten worden. Alle ingrediënten waren aanwezig om de tachtigste verjaardag van de club uitbundig te vieren. De wedstrijd tegen FC Köln was doelpuntrijk en spectaculair, maar leverde slechts één punt op.
© Pro Shots

'Wij moeten volwassener leren spelen', reageerde Simonis op de website van Wolfsburg. 'Het is niet voor het eerst dat we in blessuretijd een tegengoal krijgen. Als je in de 99ste minuut scoort en denkt dat de winst zo goed als zeker binnen is, dan moet je dat doelpunt verdedigen met alles wat je in je hebt. Wij hielden ons niet aan het plan, zeker niet bij de voorzetten vanaf de zijkant. Daar moeten we snel in verbeteren.'
Bij Sport1 zei de coach 'een rollercoaster aan emoties' te voelen. Wat hem in positieve zin opviel? 'De energie was echt veel beter. We waren een stuk agressiever en lieten de tegenstander niet te ver op onze helft komen.'
Voetbalblad Kicker zag 'een knotsgek duel', dat uitliep door bliksem, donder, rook, geblesseerde spelers en haperende videotechniek. Maximilian Arnold leek de jarige club 'een perfect feestje' te bezorgen met zijn vrije trap in de negende minuut van de blessuretijd. Maar uitgerekend Wolfsburg-huurling Jakub Kiminski maakte een einde aan het feest. Het resultaat: frustratie bij Wolfsburg, oordeelde Kicker.
Aanvoerder Arnold ging zich daarna verantwoorden bij de fanatieke aanhang en werd bijgestaan door enkele medespelers. 'De spelers van VfL kregen geen ceremonieel onthaal; ze werden juist met afwijzing ontvangen', zag het voetbalblad.
Arnold toonde begrip richting de fans. 'De supporters zijn net zo teleurgesteld als wij en daarom hebben we dit gesprek gevoerd. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Dat doet pijn. Misschien moest de frustratie aan beide kanten gewoon loskomen.'






