Seedorf tevreden en Kluivert kritisch over Kameroen
Clarence Seedorf is met Kameroen dicht bij het bereiken van de achtste finale van het toernooi om de Afrika Cup. De bondscoach zag zijn ploeg zaterdag doelpuntloos gelijkspelen tegen Ghana en was tevreden met die uitslag.
© Pro Shots

'We staan nog steeds bovenaan in de groep', begon Seedorf bij FOX Sports. 'We hebben wel wat kansen gecreëerd, maar helaas niet gescoord. Ghana kreeg aan het einde nog wat mogelijkheden na stomme foutjes van ons. Ik ben wel tevreden. We krijgen nu de kans om als eerste te eindigen in de poule. We staan er goed voor.'
Seedorf zag ook verbeteringen ten opzichte van de met 2-0 gewonnen wedstrijd tegen Guinee-Bissau. 'Voetballend was dit een betere wedstrijd dan de eerste. Toen zat er veel meer spanning op, al was de tweede helft ook al beter. Vandaag creëerden we genoeg en deden we het achterin goed in de omschakeling. Het gaat erom dat we groeien in het toernooi. Het beste moet hopelijk nog komen.'
Kluivert
Assistent-trainer Patrick Kluivert was wat kritischer. 'Het kon beter, maar we speelden ook tegen een ploeg met veel goede spelers en een lastig systeem. Uiteindelijk heb ik wel vrede met 0-0. We hebben behoorlijk wat kansen gecreëerd, maar aar we moeten nog meer creëren. Daarin mogen we meer verwachten. Met het resultaat zijn we wel blij.'
Kameroen heeft nu vier punten uit twee wedstrijden. De winst op Guinee-Bissau heeft de ploeg goed gedaan. 'Er was meer vertrouwen, maar we speelden wel tegen een sterker land. Dat was ook te zien. Ghana was bij vlagen gevaarlijk. Normaal gesproken staan we er goed voor. Nu werken we toe naar de laatste wedstrijd.'





