Schuiteman neemt met tegenzin afscheid van FC Den Bosch
Bernard Schuiteman trekt komende zomer de deur achter zich dicht bij FC Den Bosch. De technisch directeur had graag doorgewild, maar ziet de strategie van de Keuken Kampioen Divisionist roet in het eten gooien.
© Pro Shots

Bij zijn aanstelling was al afgesproken dat de rol van Schuiteman een tijdelijke zou zijn. Die zou hij inruilen voor een functie bij de overkoepelende Bridge Football Group, maar dat gaat niet door. 'Mijn huidige rol als technisch directeur bevalt mij bijzonder goed', geeft Schuiteman tekst en uitleg in een persbericht van Den Bosch. 'In overleg met de Bridge Football Group heb ik besloten om af te zien van de eerder voorziene nieuwe rol binnen die organisatie.'
'Ik zou graag de mogelijkheid benutten om technisch directeur te blijven', bekent Schuiteman. 'Dat is binnen de bij mij ook bekende strategie, niet mogelijk bij FC Den Bosch. We gaan dan ook aan het einde van het seizoen, na een goede overdracht, ieder onze weg. Mijn tijd bij FC Den Bosch heb ik als zeer prettig ervaren en ik ben blij een bijdrage te hebben geleverd aan de sportieve wederopbouw van de club.'
De 51-jarige Schuiteman trad bijna een jaar geleden in dienst bij de winnaar van de eerste periode in de KKD. Eerder werkte hij onder andere als scout voor Urawa Reds (Japan), Feyenoord, Wolverhampton Wanderers en Manchester United. Als speler was hij onder meer vijf jaar bij Feyenoord actief.







