Schouten loopt leeg na 'blamage': 'Gewoon overklast door Telstar'
PSV-aanvoerder Jerdy Schouten heeft zich zeer kritisch uitgelaten over de prestatie van de Eindhovenaren tegen Telstar. De bezoekers uit Velsen-Zuid zorgden zaterdagavond voor een enorme stunt door te winnen in het Philips Stadion.
© Pro Shots

PSV had geen antwoord op het overtuigende optreden van de ploeg van trainer Anthony Correia in Eindhoven. 'Wanneer je als PSV zijnde thuis verliest van Telstar is dat een blamage. Zij hebben ook terecht gewonnen. Wij hadden niet veel in te brengen. We werden gewoon overklast', zei Schouten na de nederlaag tegen ESPN.
'Qua intensiteit zat Telstar hoger dan wij. Vooral in de eerste helft waren ze ook aan de bal beter. Het was gewoon niet goed genoeg van onze kant. Wij moeten in ons eigen huis dominant zijn tegen Telstar, maar we hadden veel slordig balverlies. Daar moet we echt aan werken. Ik denk wel dat we in de tweede helft wat meer grip kregen op hen, maar we creëerden alsnog heel weinig en dat is kwalijk.'
Dat er transfergeruchten rondgaan over PSV'ers speelde volgens Schouten geen rol bij de nederlaag. 'Dat mag geen excuus zijn. Absoluut niet. Iedereen die hier bij PSV is, denkt aan PSV. Ik geloof niet dat iemand met het hoofd ergens anders was', verklaart de aanvoerder van PSV.






