Schmidt lacht minzaam om KNVB-verklaring: 'Waarderen het wel'

153Reacties

Roger Schmidt heeft nog steeds een bittere nasmaak over de strafschop in De Kuip. De PSV-trainer verwelkomde de verklaring van de KNVB.

© Pro Shots

Schmidt lacht minzaam om KNVB-verklaring: 'Waarderen het wel'

Vanuit Zeist kwam maandag een verklaring over de veelbesproken arbitrale beslissing in De Kuip. 'Fouten worden altijd gemaakt. Dankzij de VAR en de scheidsrechtersopleiding worden het er steeds minder, maar zondag heeft bewezen dat het nog altijd kan gebeuren.'

Schmidt moest minzaam lachen toen het ter sprake kwam in de persconferentie in de aanloop naar het duel met NEC. 'Het was geen verrassing. Het was zondag al duidelijk dat het geen penalty was. Maar we waarderen dat ze het officieel zeggen. Dat laat zien dat ze karakter hebben en dat ze excuses maken voor de arbitrage. Maar de punten zijn wel verdwenen. We kunnen die niet aan de groene tafel terugkrijgen.'

Door de beslissing zijn de kansen voor PSV op de titel nagenoeg verkeken. Volgens Schmidt hadden de Eindhovenaren namelijk anders zondag gewonnen. 'En dan hadden we meer kans om de titel te pakken. Nog nooit in Nederland heeft een club in een jaar de Johan Cruijff Schaal, de KNVB-beker en de titel gewonnen. We hadden dat kunnen doen.'

Helemaal opgegeven heeft Schmidt het nog niet. 'Ik geloof abslouut nog in het wonder. We zijn klaar voor de volgende wedstrijd', aldus de Duitser. 'We hebben vaker laten zien dat we dit soort momenten kunnen managen en karakter tonen. Nadat we ongelukkig verloren van Leicester City, speelden we in de bekerfinale tegen Ajax een goede wedstrijd.'

Voor het thuisduel met NEC staat een vraagteken achter de naam Joey Veerman, terwijl André Ramalho door blessureleed dit seizoen helemaal niet meer in actie komt.