Schlemiel Van Beek: 'Dat record interesseert me vrij weinig'
Na de pijnlijke nederlaag van Feyenoord bij FC Groningen (1-0) zijn er harde woorden gevallen bij de Rotterdammers. Dat vertelde Sven van Beek, die met een eigen doelpunt de schlemiel van de wedstrijd werd.
© Pro Shots

'Ik denk dat dit één van de slechtste wedstrijden was van dit Feyenoord', aldus Van Beek, die sinds 2013 uitmaakt van de selectie van het eerste elftal. 'Het was Feyenoord-onwaardig. Eigenlijk alles ging mis vandaag', aldus Van Beek tegenover FOX Spors. De 24-jarige verdediger deelde in de malaise met een misverstand met doelman Kenneth Vermeer in de openingsfase en een eigen doelpunt halverwege de eerste helft.
Feyenoord verloor in Groningen zijn derde uitwedstrijd op rij en heeft daardoor nog maar twee punten voorsprong op nummer vier AZ. 'Natuurlijk vallen er dan harde woorden in de kleedkamer', legde Van Beek uit waarom de deur lang op slot bleef. 'Iedereen weet wel dat het zo niet verder kan, dat het niet goed is. Alleen ja, het gebeurt.'
Achteraf was het Giovanni van Bronckhorst die in de kleedkamer het woord nam. 'Het beste is om op zo'n moment als jongens je mond te houden. Van de week gaan we met elkaar praten, vandaag was het woord aan de trainer.'
Door de NOS werd Van Beek ook gevraagd naar zijn zesde eigen goal in de Eredivisie. 'Als ik die bal niet raak, vliegt hij er ook in. Ik probeer er alles aan te doen om hem weg te werken. Als je die andere vijf eigen doelpunten gaat nakijken, zijn er zeker drie waar ik niets aan kon doen. Dat record interesseert me vrij weinig', aldus de Feyenoorder. 'Het is nooit leuk, maar ik denk dat ik er verder vrij weinig aan kon doen. Moet ik hem dan laten gaan? Dan schieten ze hem ook binnen.'






