Saúl na vertrek bij Atlético: 'Ze hebben nu geen excuses meer'

4Reacties

Na jaren trouwe dienst bij Atlético Madrid heeft Saúl Ñíguez de overstap gemaakt naar het Braziliaanse Flamengo. Een transfer naar het Turkse Trabzonspor ketste op het laatste moment af vanwege persoonlijke redenen. In gesprek met een Spaans radiostation blikte Ñíguez op zijn periode bij Atlético en de reden om te vertrekken.

© Pro Shots

Saúl na vertrek bij Atlético: 'Ze hebben nu geen excuses meer'

'Uiteindelijk is het een persoonlijke kwestie', zei Saúl bij Cope over de afgeketste transfer naar Trabzonspor. 'Mijn vrouw is zwanger en het was moeilijk om op mijn best te presteren op een plek waar ik alleen zou zijn. Daarom heb ik gekozen voor Rio - vanwege het klimaat, het eten, en omdat de taal voor ons beiden veel gemakkelijker is.'

Hoewel Saúl als kind van de club wordt beschouwd, kreeg hij deze zomer duidelijkheid van trainer Diego Simeone. 'Onze relatie kende ups en downs, maar hij was altijd eerlijk. Hij zei alles recht in mijn gezicht, nooit achter mijn rug om. In ons laatste gesprek liet hij weten dat ik geen onderdeel meer zou zijn van zijn plannen. Dat was eigenlijk een goed gesprek - er werd verwacht dat ik boos zou zijn, maar dat was niet zo.'

Saúl hoopt en verwacht dat Atlético Madrid dit seizoen om de titel speelt in La Liga. 'Ze hebben steeds minder excuses. Vorig jaar gaven ze 200 miljoen euro uit, dit jaar weer. Ze moeten nu echt meedoen om alles. Het was geen slecht seizoen, maar het verschil tussen bijna winnen en echt winnen is groot. Ze kunnen het excuus 'Saúl verdient te veel' niet meer gebruiken. Nu geven ze net zoveel uit als andere clubs. Het is tijd om overal voor te strijden. Zolang Simeone's boodschap nog aankomt bij de spelers, zie ik hem doorgaan.'