De Zerbi op zijn hoede: 'Ajax is goed aan het seizoen begonnen'
Hoewel Ajax zeer moeizaam draait, wil Olympique Marseille-trainer Roberto De Zerbi niets weten van onderschatting. Dat zei de Italiaanse trainer maandag op zijn persconferentie.
© Pro Shots

Ajax is nog ongeslagen in de Eredivisie, maar verspeelde wel al drie keer punten en verloor de eerste wedstrijd in de Champions League van Internazionale. Het voetbal is niet goed en dus is het vertrouwen broos in Amsterdam, toch wil De Zerbi de boel niet onderschatten. 'Ze eindigden als tweede in de competitie en zijn goed van start gegaan dit seizoen. Ze zullen hierheen komen om deze wedstrijd te winnen. Ze hebben ook enkele goede jonge spelers.'
'Ze zijn zeer agressief en spelen met durf, dat is het DNA van Ajax. Champions League-wedstrijden moeten altijd serieus worden genomen. Het is aan ons om hen onder druk te zetten. Maar ik denk dat wij de kwaliteiten hebben om Ajax pijn te doen. We hebben spelers die hen problemen kunnen bezorgen.'
Volgens De Zerbi heeft Marseille, dat de eerste Champions League-wedstrijd nipt met 2-1 verloor van Real Madrid, bestaansrecht in het miljardenbal. 'De groep is sterk, positief en heeft een passie voor voetbal. In de gesprekken met de spelers zie ik dat ze voelen wat ik zeg. We hebben dit team samen opgebouwd om hier te kunnen zijn en hier ook te blijven. Het is moeilijk, maar we moeten met beide benen op de grond blijven. Wanneer je wint, moet je voorzichtig zijn omdat een nederlaag altijd op de loer ligt. En wanneer je verliest, moet je je niet laten ontmoedigen en niet alleen naar de kritiek van journalisten luisteren.'
Ook middenvelder Matt O'Riley kijkt uit naar het duel met Ajax. 'Dit is de Champions League, dus het is altijd erg spannend. Ajax is een goed team, een club met veel geschiedenis. De uitdaging zal groot zijn, maar we moeten ons op onszelf focussen. Dan zal de rest vanzelf komen.'






