Ritmeester van de Kamp rondt terugkeer naar de Eredivisie af

Update: 18 augustus 2025 om 18:10
6Reacties

Telstar heeft Jochem Ritmeester van de Kamp binnen. De middenvelder wordt voor een seizoen verhuurd door Almere City, waarmee hij volgend jaar weer in de Eredivisie hoopt te gaan spelen. Een optie tot koop is niet in de deal opgenomen.

© Pro Shots

Ritmeester van de Kamp rondt terugkeer naar de Eredivisie af

VI kon zondag al melden dat Ritmeester van de Kamp naar Telstar zou gaan en inmiddels is er witte rook. 'Ik heb het al twaalf jaar lang erg naar mijn zin bij Almere City, maar het is mijn overtuiging dat het goed is voor mijn ontwikkeling als ik dit seizoen bij Telstar in de eredivisie blijf spelen', vertelt de middenvelder op de clubwebsite van Almere City. 'Natuurlijk blijf ik City op de voet volgen en hoop ik dat ik volgend jaar weer met de club op het hoogste niveau kan spelen.'

Ritmeester van de Kamp (21) was een belangrijke speler voor Almere City. Toch werkt de club nu mee aan een verhuur. 'Met Jochem is afgesproken dat hij in combinatie met een meerjarige contractverlenging de optie heeft om bij een eventuele degradatie een seizoen verhuurd te worden aan een Eredivisie-club', licht technisch manager Chiel Dekker toe. 'Jochem maakt daar nu gebruik van met deze tijdelijke overstap naar Telstar. Wij wensen hem daar veel succes en zullen hem komende zomer weer met open armen verwelkomen in Almere.'

Ritmeester van de Kamp stond eerder deze zomer in de belangstelling van NAC Breda en bereikte zelfs een persoonlijk akkoord met de Brabanders. NAC zette in op een huurovereenkomst met optie tot koop, maar dat zag Almere City niet zitten. Dat zorgde ervoor dat de deal afketste. Bij Telstar gaat de jeugdinternational, die tot dusver 56 duels op het hoogste niveau van Nederland speelde, alsnog weer de Eredivisie in.