Resink geeft voorkeur aan stap binnen Eredivisie: 'Kan me hier nog ontwikkelen'
Als het aan Stije Resink zelf ligt, is zijn eerstvolgende club na FC Groningen een Nederlandse topclub. De momenteel zwaar geblesseerde middenvelder ziet in de Eredivisie genoeg ruimte om zichzelf verder te ontwikkelen.
© Pro Shots

Dat vertelde Resink in het ESPN-programma Goedemorgen Eredivisie. 'Van jongs af aan is het voor mij al een droom om in de top van Nederland te spelen. Ik denk dat ik mezelf ook nog genoeg kan ontwikkelen in Nederland, dus in het ideale plaatje ga ik verder in de top van Nederland. Daarna wil ik op een gegeven moment wel een stap naar het buitenland maken.'
Momenteel is Resink herstellende van een kruisbandblessure. Was de geboren Amsterdammer niet tegen die fysieke malheur aangelopen, had hij komende zomer mogelijk een transfer gemaakt. Daar was de aanvoerder van Groningen zelf in ieder geval aan toe. 'Je wordt steeds bepalender in een team. Op de trainingen, maar ook in wedstrijden. Dan merk je dat het allemaal vanzelf gaat en dat de uitdaging die er was toen je binnenkwam, er niet meer is. Dan merk je dat je toe bent aan een stap omhoog.'
Door zijn zware blessure lijkt Resink, die een contract heeft tot medio 2028 en afgelopen winter al belangstelling van Benfica genoot, na dit seizoen bij Groningen te blijven. 'Het gaat goed. Ik ben zo'n anderhalve maand geleden geopereerd. Sinds deze week ben ik van de krukken af, dat is een verademing. Het gaat volgens schema, al zijn het kleine stapjes.'






