Reiziger vertelt waarom hij Ohio uit de basis bij Jong Oranje heeft gehaald

16Reacties

Bondscoach Michael Reiziger van Jong Oranje heeft zijn opstelling toegelicht. Hij ging in op het doorschuiven van Ryan Flamingo naar het middenveld en het passeren van Noah Ohio, die tot dusver een teleurstellend EK beleeft.

© Pro Shots

Reiziger vertelt waarom hij Ohio uit de basis bij Jong Oranje heeft gehaald

Het is erop of eronder voor Jong Oranje, dat moet winnen van Oekraine om kans te blijven houden op de volgende ronde van het EK. 'We hebben een paar keer met elkaar gezeten en uitgesproken dat dit de laatste kans is die we hebben en we die met beide handen moeten aanpakken', zei Reiziger bij Ziggo Sport.

Reiziger slachtofferde Ohio, die in de voorgaande wedstrijden veel kans miste. Voor hem speelt Thom van Bergen in de punt van de aanval. 'Je hebt frisse mensen nodig, omdat zoveel wedstrijden in korte tijd zwaar is. We zullen veel in de duels komen, vandaar dat we bijvoorbeeld Ryan Flamingo op het middenveld hebben gezet. Hij is daar heel sterk in en heeft veel energie, daarom heb ik er veel geloof in. Je weet ook dat als een spits niet scoort, hij minder in zijn vel zit. Dan geef je een andere speler de kans. Wat meespeelt is dat we nu extra energie nodig hebben', zei Reiziger over Ohio.