Read beseft dat hij mogelijk laatste duel in Kuip heeft gespeeld: 'Geen geheim meer'
Givairo Read realiseert zich dat hij mogelijk zijn laatste Feyenoord-duel in De Kuip heeft gespeeld. De vleugelverdediger ligt goed in de markt en staat open voor een vervolgstap. Al houdt Read nog wel een slag om de arm.
© Pro Shots

Feyenoord pakte zondag een punt tegen AZ, waardoor de tweede plek definitief binnen is. Read kwam halverwege als invaller binnen de lijnen. De negentienjarige verdediger schrok van hoe zijn ploeg aan de wedstrijd begon. 'We hebben allemaal gezien dat dit niet kan, hoe we beginnen', vertelde hij aan ESPN. 'Dat is onacceptabel, maar we herpakken onszelf wel goed.'
'Ik heb geen idee waar het aan ligt. Ik denk niet per se dat het spanning was, iedereen was wel gewoon relaxed in de kleedkamer. Ik heb geen idee, echt niet.' Door het verlies van NEC bij FC Groningen heeft Feyenoord het Champions League-ticket alsnog binnen. 'We kijken niet naar de concurrenten, maar het is wel lekker dat we daardoor die tweede plek binnen hebben. Het liefst win je deze wedstrijd gewoon, maar als het zo moet, dan is dat maar zo. Daar ga ik niet over klagen. Natuurlijk kon het heel veel beter dit seizoen, maar die tweede plek was ons doel en die hebben we behaald.'
Voor Read was het mogelijk zijn laatste thuisduel voor Feyenoord. 'Ik heb dat zeker beseft. Het is geen geheim meer dat er clubs aan het kijken zijn en dat er misschien een stap aankomt in de zomer. Ik wil dat ook niet verzwijgen. Maar ik heb nog geen keuze gemaakt en dus sta ik nog bij Feyenoord onder contract. Het zou zomaar mijn laatste duel geweest kunnen zijn, maar dat wil ik niet zo snel zeggen.'







