Raphinha maakte Cubarsí excuses voor 'gestolen' doelpunt
Raphinha heeft zijn excuses gemaakt aan ploeggenoot Pau Cubarsí. De buitenspeler baarde woensdagavond opzien door in het Champions League-duel tussen Barcelona en Borussia Dortmund een al zeker lijkend doelpunt van de verdediger op de doellijn zelf nog binnen te tikken. Cubarsí zelf zat er niet zo mee.
© Ziggo Sport

Na ruim een kwart wedstrijd leek de achttienjarige Cubarsí de score te openen. Zijn inzet rolde via de keeper richting het doel. Raphinha besloot de bal op de doellijn met een sliding nog het laatste tikje te geven. Dat bezorgde de Barcelona-fans een moment van spanning, want de VAR moest aan de hand van getrokken lijnen kijken of Raphinha geen buitenspel stond.
'Ik maakte me behoorlijk zorgen over de actie bij de eerste goal', vertelde hij aan de Spaanse media. 'Ik was bang dat ik buitenspel zou staan.' Uiteindelijk bleek dat niet het geval en vond de treffer doorgang. Dat betekende alweer het twaalfde doelpunt van Raphinha dit Champions League-seizoen. Al was dit niet de chicste, weet hij zelf ook. 'Ik heb de bal voor de lijn nog aangeraakt en daarvoor mijn excuses aangeboden bij Cubarsí.'
'Hij zei dat het prima was en dat hij het als een assist zou tellen. Ik dacht dat de bal uit had kunnen gaan, dus het was een snelle beslissing om hem binnen te tikken. Maar het was ook omdat ik graag doelpunten wil maken', zei de aanvaller eerlijk. Later mocht hij ook nog twee assists bijschrijven, waardoor Barcelona met 4-0 won van Borussia Dortmund. Hoe het is om met topspelers als Lamine Yamal en Robert Lewandowski voorin te spelen? 'Ik speel graag met spelers van topniveau. We kennen elkaar heel goed en dat is belangrijk. We zetten spectaculaire cijfers neer en ik hoop dat we dat zo blijven doen.'
Na 45 wedstrijden dit seizoen voor Barcelona staat Raphinha op de indrukwekkende cijfers van 28 doelpunten en 20 assists.







