Ranieri emotioneel na degradatie van 'zijn' Leicester City

Update: 12 mei 2026 om 13:20
3Reacties

Succescoach Claudio Ranieri is alweer negen jaar weg bij Leicester City, waarmee hij totaal onverwachts de Engelse landstitel pakte in 2016, maar het doet de Italiaan pijn waar de club nu staat. Leicester degradeerde dit seizoen, naar het derde niveau van Engeland.

© Pro Shots

Ranieri emotioneel na degradatie van 'zijn' Leicester City

Alles klopte in het seizoen 2015/16, waardoor een kleine naam als Leicester opeens tussen namen als Manchester City, Manchester United, Chelsea en Liverpool kwam te staan op de kampioenenlijst. Inmiddels is alles anders bij The Foxes. De club eindigde - mede door een puntenstraf - onder de streep in het Championship en gaat zodoende tien jaar na de zinderende landstitel in de League One spelen.

'Het is niet te geloven. Ik ga er binnenkort naartoe om het tienjarig jubileum van de landstitel in 2016 te vieren, maar het doet pijn nu ze gedegradeerd zijn', reageerde Ranieri tijdens een gala. 'Leicester City was altijd een jojo-club, stuiterend tussen het Championship en de Premier League. Dat ze nu in de League One gaan spelen, doet me veel verdriet.'

Ranieri zelf werd in februari 2017, iets meer dan een half jaar na de behaalde landstitel, ontslagen door de club. Vervolgens was hij coach bij clubs als FC Nantes, Fulham, AS Roma, Sampdoria en Watford.