Rampjaar Willem II krijgt vervolg met pijnlijke thuisnederlaag
Willem II is dramatisch van start gegaan aan de jacht op promotie naar de Eredivisie. Zondag verloren de tandeloze Tricolores voor eigen publiek van FC Eindhoven. De teller staat zo op nul punten na twee Keuken Kampioen Divisie-speelrondes.
© Pro Shots

Willem II zakte vorige week op bezoek bij ADO Den Haag (5-1 verlies) door zijn hoeven en was tegen de provinciegenoot uit op revanche. Dat moest zonder Ringo Meerveld gebeuren, die op weg is naar SC Heerenveen.
In de eerste helft stelde de Eredivisie-degradant met name in aanvallend opzicht erg teleur, ondanks een veelbelovende openingsfase met enkele momenten van dreiging. FC Eindhoven hield echter relatief eenvoudig stand en kreeg via Rangelo Janga zelfs de grootste kans.
Na de hervatting stichtte Willem II iets meer gevaar (zo schoot Per van Loon van dichtbij over), maar al met al was het simpelweg te mager wat de fans van de thuisploeg kregen voorgeschoteld. Ook de entree van Thomas Verheydt kon nieuw averij niet voorkomen. Sterker nog: vlak voor tijd dompelde Marlon van de Wetering al wat Willem II lief heeft in rouw na mistasten van sluitpost Thomas Didillon-Hödl.
Het is duidelijk: 2025 mag met recht een annus horribilis worden genoemd voor Willem II, dat dit jaar nog begon als trotse middenmoter op het hoogste niveau. FC Eindhoven daarentegen komt op zes punten nadat vorige week al Jong FC Utrecht werd geklopt.








