Rampdebuut voor Ten Hag tegen Onder-20 Flamengo

78Reacties

Erik ten Hag heeft weinig plezier beleefd aan zijn eerste officieuze wedstrijd met Bayer Leverkusen. De nummer twee van het afgelopen Bundesliga-seizoen speelde vrijdagavond een oefenwedstrijd tegen Flamengo Onder-20. Met rust stond Leverkusen met 4-0 achter, het duel eindigde in 5-1.

© Pro Shots

Rampdebuut voor Ten Hag tegen Onder-20 Flamengo

Voor het eerst zag Ten Hag zijn spelers in wedstrijdverband in actie. De Nederlander, die deze zomer de naar Real Madrid vertrokken Xabi Alonso opvolgde, koos in zijn opstelling voor een combinatie van jeugdspelers en gevestigde namen. Zo speelden onder anderen Mark Flekken, Arthur, Jonas Hofmann, Amine Adli en Victor Boniface. Zij konden een blamage in de eerste helft echter niet voorkomen.

Binnen twee minuten had Lorran de 1-0 in het netje liggen na een scherpe counter. Daarna volgde een eigen doelpunt van Arthur, die de bal zeer knullig achter Flekken schoot. Bij de derde tegentreffer kreeg Flekken zijn hand er net niet lekker tegen bij een kopbal van Matheus Gonçalves. In de blessuretijd van de eerste helft werd het ook nog 4-0. Pedro Leão profiteerde van het feit dat de bal terugkwam via de paal.

Na de onderbreking ging Flamengo vrolijk verder met scoren. Gusttavo verschalkte de Nederlandse doelman met een vernuftig stiftje. Leverkusen deed wat terug via Montrell Culbreath die met wat fortuin een fraaie aanval bekroonde: 5-1. Zo is zijn debuut niet helemaal geworden wat Ten Hag ervan had gehoopt. Volgende week zondag staat voor Ten Hag een oefenduel met VfL Bochum op het programma. Daarna is Fortuna Sittard de opponent.