PSV hoeft Dest niet af te staan voor Gold Cup

10Reacties

Sergiño Dest gaat niet met de Verenigde Staten naar de Gold Cup. Mauricio Pochettino laat de rechtsback van PSV thuis voor de eindronde, die op 15 juni begint. Ploeggenoot Malik Tillman en Paxten Aaronson (FC Utrecht) zijn wel van de partij.

© Pro Shots

PSV hoeft Dest niet af te staan voor Gold Cup

Pochettino was van plan om Dest mee te nemen naar het trainingskamp in aanloop naar de oefenduels met Turkije en Zwitserland, maar heeft daar van afgezien. 'In overleg hebben we besloten dat het beter is dat Dest deze zomer een individueel trainingsprogramma krijgt', zei de bondscoach van Team USA in aanloop naar het toernooi in eigen land en Canada.

Dat gebeurt met het oog op de fysieke gesteldheid van Dest, die in maart terugkeerde van een kruisbandblessure. 'Op deze manier kan hij zich concentreren op volledig herstel en de voorbereiding op het volgende seizoen', vervolgde Pochettino. Dat is goed nieuws voor PSV. Dest geldt als een belangrijke kracht voor de landskampioen.

In tegenstelling tot Dest is Tillman wel van de partij op de Gold Cup. Dat geldt ook voor Aaronson. De finale van het toernooi staat op 7 juli op het programma.