PSG kan leven met slippertje in stadsderby: 'CL-finale is het belangrijkst'
Voor Paris Saint-Germain is het toewerken naar de finale van de Champions League. Zondag was buurman Paris FC de tegenstander in de laatste wedstrijd van het Ligue 1-seizoen. Maar PSG is al kampioen en dus deerde het derbyslippertje de ploeg van Luis Enrique niet echt.
© Pro Shots

Wel is Paris FC de enige ploeg die dit keer tweemaal wist te winnen van de landskampioen. In januari werd PSG al uit de Coupe de France geknikkerd. Zondag volstond een dubbelslag van Alimami Gory in de slotfase, nadat Bradley Barcola even na rust de score had geopend. Wakker zullen ze er in het Parc des Princes niet van liggen. Het uitvallen van sterspeler Ousmane Dembélé was de grootste reden tot zorgen.
'Ik kan daar nog niet veel over zeggen', verklaarde Luis Enrique na afloop. 'We moeten het even afwachten tot morgen (maandag, red.) om het exact te weten. Ik denk dat het vooral vermoeidheid was, maar dat is speculeren. Ik denk niet dat het iets heel ingewikkelds is en we hebben nog twee weken tot de finale van de Champions League, hè.' Dat lijkt dus wel goed te komen.
Dan over de wedstrijd. 'We waren al kampioen. Dan is dit een lastige wedstrijd. Ik ben wel een beetje teleurgesteld, want ik had veel meer verwacht van mijn spelers. Het was zwak vandaag. Een eerste helft zonder doelgerichtheid, zonder ambitie en zonder ritme. Het is moeilijk om hier een wedstrijd te winnen; dat wisten we al vóór de wedstrijd. We wisten wat het doel van vanavond was. Zo'n gebrek aan motivatie is misschien niet gek, maar daar moet je je overheen zetten. Ik had veel meer verwacht van mijn spelers, en daarom ben ik een beetje geïrriteerd, gefrustreerd en teleurgesteld.'
'We waren niet op ons best', beaamde ook aanvoerder Marquinhos na afloop. 'Zeker qua toewijding. In de eerste helft hebben we nagenoeg niets gecreëerd. Maar we moeten nu vooral positief blijven. Het belangrijkste is de finale (van de Champions League op 30 mei tegen Arsenal, red.). Dat we graag willen winnen in een stadsderby komt nu even op de tweede plaats. En ze hebben ook gewoon een goed team hoor, maar het is vooral dat we andere prioriteiten hadden in deze wedstrijd.'






