Professional Cannavaro van alle blaam gezuiverd
Juventus-verdediger Fabio Cannavaro is blij dat er een einde is gekomen aan zijn dopingzaak, maar had voor zichzelf geen enkele twijfel over zijn vrijspraak.
© Pro Shots

Op 29 augustus nam de aanvoerder van de Italiaanse ploeg een cortisoneninjectie om complicaties als gevolg van een wespensteek tegen te gaan. Juventus verzuimde echter de administratie die de noodzaak van de ingreep moest aantonen voldoende af te handelen, zodat de verdediger bij de controle offcieel schuldig werd bevonden.
Na protest kreeg Cannavaro een tweede dopingtest en werd logischerwijs opnieuw schuldig bevonden. Nu is hij vrijgesproken door de dopingautoriteit van het Italiaans Olympisch Comité (CONI) en wordt het administratieve werk van Juventus nog steeds onderzocht. 'Ik ben tevreden, maar dit nieuws zou nooit de voorpagina van te krant hebben mogen bereiken', zegt de verdediger.
Cannavaro, die voor de wedstrijd tegen Ierland van zaterdag geschorst is, geeft een scherp oordeel over de zaak. 'Ik had geen enkele twijfel over de uitkomst, ik heb professioneel gehandeld. Maar ik ben teleurgesteld dat zoiets onbenulligs zoveel ophef brengt.'






