Priske blijft positief na vierde puntenverlies: 'We speelden heel goed'

42Reacties

Feyenoord-trainer Brian Priske kijkt met tevredenheid terug op de eerste helft die zijn team speelde op bezoek bij NEC. De tegentreffer was een flink minpunt, net als de keuzes rondom het strafschopgebied van de tegenstander. 'We moeten naar de positieve punten kijken.'

© Pro Shots

Priske blijft positief na vierde puntenverlies: 'We speelden heel goed'

In Nijmegen leed Feyenoord voor de vierde keer puntenverlies in de Eredivisie. Onnodig volgens Priske. 'We speelden een goede eerste helft. We kregen een paar goede kansen met Ayase Ueda, maar we moeten meer krijgen uit wat we creëren.' Dat NEC op voorsprong kwam na een fout, daar baalde Priske flink van bij ESPN. 'In deze situatie kun je zien dat Thomas Beelen een verkeerd besluit neemt. Daar worden we voor gestraft en dat is jammer, want we speelden heel goed.'

De tweede helft kon Priske minder positief stemmen. 'We hadden verwacht dat we onze structuur konden behouden, maar we waren er zelf verantwoordelijk voor dat we kansen tegen kregen. Toen sloop er onzekerheid in het team. Het werd te chaotisch en dan wordt het lastig om wedstrijden te winnen. Ik moet een compliment maken voor de mentaliteit van de jongens. Ze bleven gaan en maakten de gelijkmaker.'

Priske probeerde vervolgens uit te leggen waarom hij positief blijft na een matige seizoenstart. 'Natuurlijk wil ik wedstrijden winnen en natuurlijk ben je teleurgesteld als dat niet gebeurt. Maar te teleurgesteld zijn helpt niet. De wedstrijd is klaar, we moeten naar de positieve punten kijken. We moeten de spelers helpen, steunen en meer eisen. Dat doen we, want in de eerste helft zien we veel van onze kwaliteiten.'

Feyenoord staat momenteel al op flinke achterstand van koploper PSV, maar krijgt snel de kans om in de Champions League een stijgende lijn in te zetten. Girona is de tweede Europese tegenstander van de Rotterdammers, het duel wordt woensdag in Spanje afgewerkt.

Alles over Feyenoord op VI PRO