Pröpper baalt van negativiteit: 'In die sfeer moeten we niet meegaan'

21Reacties
Journalist VI

Robin Pröpper baalt van de negativiteit in de samenleving. Volgens de verdediger van FC Twente is de mens gebaat bij meer optimisme. Als voorbeeld haalde hij de seizoensstart van de Enschedeërs aan.

© Pro Shots

Pröpper baalt van negativiteit: 'In die sfeer moeten we niet meegaan'

'Ik vind het een groot probleem in onze huidige samenleving: we zijn zo negatief. Als je samenwerkt, kun je bergen verzetten. Dat is mijn overtuiging. Ik ben een positief mens, ik wil uitgaan van het goede in de ander. Begrijp me goed, ik ben niet blind voor alles wat er momenteel misgaat in de wereld. Maar dat wil niet zeggen dat je niet normaal kunt omgaan met de mensen in je eigen omgeving. Zonder afgunst. Help elkaar.'

Het zijn inzichten die Pröpper met de jaren kreeg. 'Nu ik kinderen heb, denk ik er nog meer over na: hopelijk kunnen ze opgroeien in een fijne wereld. Er is zoveel negativiteit. Is ook wel de tijd van nu, met social media en al die andere podia waarop mensen hun mening geven. Het gaat allemaal steeds sneller, steeds harder.'

Als voorbeeld haalde Pröpper er de afgelopen weken bij. FC Twente staat immers na twee duels op nul punten. 'Dat merkte ik de afgelopen weken dus ook bij Twente. In die sfeer moeten we niet meegaan. Als wij op elkaar vertrouwen en de steun krijgen van de supporters, wordt het gewoon weer een heel mooi seizoen. Wij kunnen Europees voetbal halen, op één van de drie manieren: rechtstreeks, via de play-offs of met het winnen van de beker.'

Lees het hele interview met Robin Pröpper in onderstaand PRO-stuk: