Postecoglou vol ongeloof over sentiment rond Spurs: 'Goud in rotzooi veranderd'

2Reacties

Tottenham Hotspur-trainer Ange Postecoglou heeft een roerige persconferentie achter de rug, richting het Europa League-duel met Eintracht Frankfurt. De 59-jarige oefenmeester betichtte het journaille ervan alles omtrent Spurs wat 'goud is, in rotzooi te veranderen' en ging in op verhalen dat hij zelfs bij Europees succes ontslagen zou worden.

© Pro Shots

Postecoglou vol ongeloof over sentiment rond Spurs: 'Goud in rotzooi veranderd'

Postecoglou, die vaker heeft gezegd zich niets aan te trekken van externe ruis, had duidelijk kennisgenomen van de verhalen over zijn toekomst. Tottenham Hotspur News had namelijk geschreven dat hij, zelfs bij het winnen van de Europa League, ontslagen zou worden. Er werd hem woensdag gevraagd of hem dit extra motivatie gaf: 'Ik denk gewoon dat we in een situatie zitten waarin het goede dat we misschien doen, altijd wordt benaderd met de het-glas-is-halfleeg-mentaliteit', zei Postecoglou.

'Dat kan voor ons geen drijfveer zijn', beantwoordde Postecoglou de vraag. 'De jongens zijn echt vastbesloten om succes naar de club te brengen. Er is een echte wil om gebruik te maken van de kans die ze hebben verdiend', waarna de Australische trainer het eerdergenoemde artikel aanhaalde: 'Dit is geen aanval op jou (de schrijver, red.), maar eerder op het algemene sentiment. Dus als je dat als motivatie probeert te gebruiken, ga je die strijd sowieso verliezen.'

Penalty tegen Southampton
Postecoglou ergerde zich ook aan de aandacht voor een meningsverschil tussen Brennan Johnson en Mathys Tel over een penalty van afgelopen zondag tijdens de overwinning op Southampton. Johnson versierde de strafschop, maar leek teleurgesteld toen Tel uiteindelijk de bal kreeg en de 3-1 binnenschoot.

'Het is ongelofelijk, het is letterlijk goud in rotzooi veranderen zodra het over Tottenham gaat', zei Postecoglou. 'Echt waar. Als we morgenavond met 2-1 voor staan en we krijgen in de laatste minuut een penalty, dan wil ik dat de beste penaltynemer 'm neemt. Het enige dat over deze club wordt gezegd, is dat er geen winnaarsmentaliteit zou zijn. Nou, winnaarsmentaliteit betekent in de laatste minuut scoren.'

'We maakten een doelpunt', sprak Postecoglou met ongeloof. 'En toch, in dit ultieme universum waarin alles wat Tottenham doet verkeerd is, wordt zelfs dát negatief uitgelegd. Ik was juist blij, want als dat donderdagavond gebeurt en we krijgen een penalty en maken een derde goal die beslissend kan zijn, dan ben ik heel tevreden met hoe de spelers dat hebben aangepakt.'

Benieuwd naar een portet van de uitgesproken Australiër? Lees hier verder.