Postecoglou vastberaden: 'In mijn tweede seizoen pak ik vaak prijzen'

1Reacties

De positie van Ange Postecoglou wankelt al een tijd. De manager van Tottenham Hotspur blijft echter in het zadel zitten. En plots kan hij de eerste hoofdprijs in zeventien jaar winnen, na de zege op FK Bodø/Glimt.

© Pro Shots

Postecoglou vastberaden: 'In mijn tweede seizoen pak ik vaak prijzen'

In de halve finale van de Europa League deed Spurs goede zaken. Donderdagavond werd FK Bodø/Glimt verslagen: 3-1. In Noorwegen moeten de Londenaren de klus klaren, zodat een ticket naar de finale in Bilbao geboekt kan worden. ‘Helaas geeft de score echter niet onze dominantie juist weer. Aan het einde van de wedstrijd hadden we in een betere positie kunnen staan, maar goed, we staan er alsnog goed voor’, vertelde Postecoglou.

‘Het is ons gelukt’, vervolgde Postecoglou. Na 39 seconden stond het al 1-0. ‘Een geweldige kopbal van Richarlison, mooi langs het doel, en Brennan Johnson is er altijd. Hij maakt het goed af. Elke keer als je stilstaande beelden van ons bekijkt, staat hij op die positie. Daar word je voor beloond. Een geweldige start die ons het momentum gegeven heeft.’

‘Ik kan niet meer van de jongens eisen’, vertelde Postecoglou. De Australiër staat in de Premier League zestiende, maar kan toch zilverwerk binnenhalen. ‘We zijn dominant, verdedigend erg goed en behoorlijk gevaarlijk. En in mijn tweede seizoen pak ik normaliter altijd een prijs.’

Zeventien jaar geleden won Spurs voor het laatst een trofee. Dat was toen de League Cup. Nu kan de ploeg van Postecoglou en Oranje-international Micky van de Ven eindelijk weer prijs hebben.