Postecoglou richt zich tot voetbalgoden na gemiste kans Van de Ven

Praat mee!

De voetbalgoden zijn Tottenham Hotspur dit seizoen simpelweg niet gunstig gezind. Dat stelde manager Ange Postecoglou na het eerste Europa League-duel met Eintracht Frankfurt (1-1), waarin doelman Kauâ Santos een zege van de Londenaren in de weg stond.

© Pro Shots

Postecoglou richt zich tot voetbalgoden na gemiste kans Van de Ven

De Braziliaanse doelman maakte als vervanger van de geblesseerde Kevin Trapp indruk tijdens de eerste kwartfinale in Londen, door de ene na de andere redding te verrichten. Spurs schoot in totaal zes keer tussen de palen, maar alleen rechtsback Pedro Porro scoorde na de vroege openingstreffer van Frankfurt-spits Hugo Ekitiké.

In de slotfase was Micky van de Ven dicht bij de winnende treffer, maar ook de kopbal van de Oranje-international werd uit het doel geranseld door Santos. 'Ik heb me er bij neergelegd dat de voetbalgoden dit jaar met andere clubs en trainers bezig zijn. We zullen het zonder hen moeten doen dit jaar', reageerde Postecoglou op de persconferentie.

Tottenham hoopt zich via de Europa League alsnog te plaatsen voor de Champions League, om een teleurstellend Premier League-seizoen enigszins goed te maken. 'Maar dit is zo'n seizoen waarin niks meezit', treurde de Australische manager, die het gelijkspel onterecht vond. 'We zullen daar moeten vechten door de overwinning, die we vanavond verdienden.'

Van de Ven
Spurs had het in het eerste duel lastig met Frankfurt-aanvaller Ekitiké, die bewees waarom er voor hem interesse is vanuit de Premier League. Van de Ven kon niet voorkomen dat de Fransman al vroeg raak schoot, maar maakte in de tweede helft indruk met een geweldige tackle. De verdediger krijgt een 7 van Sky Sports en Football.London.

In de slotfase leek de met blessures worstelende Van de Ven niet helemaal fit te zijn, maar na afloop stelde Postecoglou dat het simpelweg om kramp ging. 'Een paar jongens begonnen moe te worden, ze hebben natuurlijk de nodige wedstrijden gemist dit jaar, maar volgens mij zijn ze goed door de wedstrijd gekomen.'

Ook Van de Ven baalde dat Spurs niet verder kwam dan een gelijkspel. 'Ik denk dat we vandaag meer verdienden', zei de snelle verdediger na afloop bij TNT Sports. 'In de tweede helft creëerden we zoveel kansen, maar het bleef 1-1. Als je ziet hoeveel kansen we creëerden, moeten we het vertrouwen hebben dat we daar kunnen winnen.'