Play-offs Europees ticket onder de loep bij KNVB

Praat mee!

Nederland moet vanaf het seizoen 2011/12 één ticket voor de Europa League inleveren (zie ook de UEFA-coëfficientenlijst op onze site). Het houdt in dat vanaf die voetbaljaargang de landskampioen zich kwalificeert voor de Champions League, de nummer twee voor de voorronde van dit toernooi en de nummer drie, vier en de bekerwinnaar deelnemen aan de Europa League.

© Pro Shots

fallback image Play-offs Europees ticket onder de loep bij KNVB

Daarmee worden de play-offs om een Europees ticket in theorie waardeloos. Dit en komend seizoen spelen de nummers vijf tot en met acht voor één plaats in de Europa League. Feitelijk is dat straks niet meer nodig. De KNVB kan en wil nog niet aangeven wat er met de play-offs gaat gebeuren.

Woordvoerder Marloes van der Laan laat weten: 'De conclusie dat de play-offs per 2011/12 afgeschaft worden, is iets te voorbarig. De play-offs zullen zeker een punt van aandacht zijn in de komende gesprekken met de Eredivisie CV en het technisch platform. De KNVB spreekt uiteindelijk naar aanleiding van deze gesprekken haar oordeel uit. Dit zal uiterlijk op 1 augustus van dit jaar zijn.’

Video