Pijnlijke twee minuten voor Ruben van Bommel: rood in kwartfinale van EK
Jong Oranje staat voor een heel pittige klus in de kwartfinale van het EK Onder-21. Tegenstander Jong Portugal creëerde al aardig wat kansen tegen het team van Michael Reiziger, die tot overmaat van ramp aanvaller Ruben van Bommel rood zag pakken na iets meer dan twintig minuten. De aanvaller van AZ pakte tweemaal geel in twee minuten.
© Pro Shots

In de negentiende minuut kreeg Van Bommel geel voor een stevige schouderduw op verdediger Rodrigo Pinheiro, twee minuten later ging het mis in een duel met Geovany Quenda, sterspeler van Jong Portugal. Van Bommel kwam te laat met zijn tackle ter hoogte van de middenlijn. Scheidsrechter Goga Kikacheishvili uit Georgië deelde direct een tweede gele kaart uit en daar zette de VAR geen streep meer doorheen.
Het is de eerste rode kaart voor Van Bommel sinds hij voor MVV Maastricht zijn profdebuut maakte in 2022. Vader Mark van Bommel incasseerde in zijn spelerscarrière liefst dertienmaal rood voor clubs, maar liep opvallend genoeg nooit tegen een rode kaart aan in dienst van het Nederlands elftal of de 27 duels die hij speelde voor Jong Oranje.
Klik eerst op de tekst om de overtreding die Ruben van Bommel rood opleverde te zien
Volg het restant van Jong Portugal - Jong Oranje in de VI Live






