Perez kraakt beleid Te Kloese: 'Dat is echt van de zotte'

24Reacties

Dennis te Kloese nam op zondag afscheid van De Kuip. De algemeen en technisch directeur vertrekt naar Mexico nadat hij ruim vier jaar in Rotterdam werkzaam was. ESPN-analyticus Kenneth Perez zag dat hij veel goede dingen heeft gedaan, maar ook veel onbegrijpelijke keuzes heeft gemaakt.

© Pro Shots

Perez kraakt beleid Te Kloese: 'Dat is echt van de zotte'

Te Kloese heeft veel te verduren gehad in zijn tijd in De Kuip, onder meer vanwege de trainerskeuzes en zijn dubbelfunctie als technisch en algemeen directeur. 'Als je denkt in deze tijd nog steeds die twee petten te kunnen dragen… Dat vind ik echt van de zotte', was Perez stellig.

Met name het transferbeleid werd afgekraakt. Spelers zoals Gonçalo Borges (tien miljoen), Casper Tengstedt (zes miljoen), Raheem Sterling (transfervrij) en Gaoussou Diarra (vier miljoen) werden gehaald, maar kwamen niet uit de verf. Jordan Bos (vijf miljoen), Luciano Valente (zeven miljoen) en het centrale duo Tsuyoshi Watanabe (acht miljoen) en Anel Ahmedhodzic (zeven miljoen) daarentegen wel.

'Ze hebben zoveel geld over de balk gegooid. Het is heel kwalijk dat hij spelers heeft gehaald die de trainer eigenlijk niet goed vindt en daar heel veel geld voor betaalt. Je koopt bijvoorbeeld Borges voor zoveel geld, maar de trainer vindt het niks. Dat kan gewoon niet.'

Feyenoord heeft 'Missie Champions League' volbracht met de remise tegen AZ (1-1) en daarmee plek twee veiliggesteld. Van Persie heeft ook veel kritiek gekregen, maar Te Kloese stond altijd achter hem, mede ook omdat Dick Advocaat als klankbord in het midden van het seizoen zijn hulp aanbod.