Partey tekent ondanks lopende strafzaak bij Villarreal
Thomas Partey (32) gaat aan de slag bij Villarreal. De middenvelder heeft na zijn transfervrije vertrek bij Arsenal voor twee seizoenen getekend in Spanje. Ook daar is men op de hoogte van de rechtszaak die er tegen hem gaande is in Engeland.
© Pro Shots

Partey wordt beschuldigd van verkrachting van twee vrouwen en van aanranding van een derde vrouw. Daar is Villarreal zich bewust van, schrijven ze in de aankondiging van de transfer. 'Maar de speler houdt vol dat hij onschuldig is en ontkent alle aanklachten', staat te lezen in het statement.
Dus volgt Villarreal het principe dat je onschuldig bent, tot het tegendeel is bewezen en krijgt Partey een tweejarig contract. 'Maar Villarreal herhaalt dat het elke vorm van geweld veroordeelt', neemt de club wel afstand van de beschuldigingen aan het adres van de Ghanese voetballer. Op 2 september verschijnt Partey opnieuw voor de rechter voor zijn strafzaak, waarin een definitieve uitspraak nog gedaan moet worden.
Partey speelde de afgelopen vijf seizoenen bij Arsenal, nadat hij in 2020 werd overgenomen van Atlético Madrid. Zijn contract bij Arsenal liep deze zomer af en werd niet verlengd. Eerder speelde hij in Spanje op huurbasis voor UD Almeria en Real Mallorca.






