Oud-trainer Floro technisch directeur Real

Praat mee!

Benito Floro wordt de nieuwe technisch directeur van Real Madrid. De oud-trainer van De Koninklijke neemt de taken over van de opgestapte Arrigo Sacchi.

© Pro Shots

Oud-trainer Floro technisch directeur Real

Floro was eerder trainer van de Madrilenen tussen 1992 en 1994. Zijn dienstverband eindigde met ontslag. Real had hem aangetrokken vanwege zijn prestaties met Albacete dat hij van de derde divisie in Spanje naar het hoogste niveau leidde.

Na zijn ontslag bij Madrid werkte Floro in Japan en Mexico. In 2002 keerde hij bij Villarreal terug in Spanje. Zijn laatste baan als coach was bij Real Mallorca in 2004 waar Floro al na twee maanden weer werd ontslagen.

Bij Real krijgt Floro de schone taak om samen met de nieuwe trainer Juan Ramon Lopez Caro de Spaanse topclub weer op de rails te krijgen. De Koninklijke is bezig aan een teleurstellend seizoen. De slechte prestaties kostten de Braziliaanse coach Vanderlei Luxemburgo zijn baan.

Real staat momenteel vijfde in de Primera División met een achterstand van elf punten op koploper Barcelona.