Oude Kotte verslaat Newcastle: 'Ze waren denk ik een beetje gefrustreerd'

1Reacties
Journalist VI

Thomas Oude Kotte maakte in Nederland een bescheiden carrière in met name de Keuken Kampioen Divisie, maar nam het onlangs met een team van all-stars uit de Zuid-Koreaanse competitie ineens op tegen Newcastle United. Oude Kotte blikt terug in gesprek met Voetbal International.

© Pro Shots

Oude Kotte verslaat Newcastle: 'Ze waren denk ik een beetje gefrustreerd'

Hoewel Oude Kotte laat bij de selectie kwam, begon hij toch in de basis en bleef hij tachtig minuten lang staan. Ineens nam hij het op tegen voetballers als Sandro Tonali, Anthony Gordon en zijn directe tegenstander, de vliegensvlugge Anthony Elanga. 'Dat was hard rennen voor volwassenen', zegt hij. 'Ik kon aan de bak.'

Oude Kotte bezorgde de Zweedse vleugaanvaller een vervelende avond in Seoul en de Koreaanse sterren slaagden er zelfs in om te winnen (1-0). Oude Kotte dacht te merken dat de spelers van The Magpies er wel klaar mee waren, na een lange, commerciële tour door Azië. 'Wij zaten er kort op, dus ze waren, denk ik, een beetje gefrustreerd. Ze liepen een beetje op elkaar te zeiken en na de wedstrijd gingen ze allemaal gelijk naar binnen.' Dat was een teken dat Oude Kotte en co het goed hadden gedaan. 'Wel grappig eigenlijk.'

Na de wedstrijd postte hij verschillende foto's van de ontmoeting met Newcastle United op social media. 'Reageerde iemand: "Dit is wel even wat anders dan TOP Oss-uit".' Hij begint te lachen. 'Toen dacht ik wel: Zo, je hebt wel gelijk.' Hij denkt nog weleens terug aan koude avonden op bezoek bij Jong FC Utrecht of FC Eindhoven. ‘Een half jaar later speel ik tegen Newcastle United. Heb ik toch wel een aardig stapje gezet.'

Het hele verhaal lees je op VI PRO:

Video