Oosting baalt van ontspoorde wedstrijd: 'Ünüvar moet niet reageren'
Trainer Joseph Oosting van FC Twente vond dat zijn ploeg het goed heeft gedaan tegen FC Porto, ook al werd er met 2-1 verloren. Hij baalde van de rode kaart van Naci Ünüvar, die zich liet provoceren.
© Pro Shots

'Ik vond dat we het wel aardig hadden gedaan', zei Oosting bij FC Twente TV. 'Aan de andere kant is er wel een minpuntje: zo'n wedstrijd ontaardt een beetje. Op een gegeven moment vallen er twee rode kaarten. Die van Porto maakt een enorme overtreding op Naci Ünüvar, en Naci moet dan niet reageren. Want als hij dat niet doet, gaan zij er met rood af en staan wij gewoon met elf. Dat heb ik ook in de rust aangegeven. Dat vind ik wel jammer.'
Klik op de tekst boven de video om de beelden te bekijken
Oosting had zich een ander soort wedstrijd voorgesteld. 'We zijn hier naartoe gegaan om een internationale week na te bootsen: twee wedstrijden in een week, vliegen, bij elkaar zijn. Alleen is het dan jammer dat zo'n wedstrijd op deze manier verloopt. In de rust heb ik nog gevraagd of we weer elf tegen elf konden spelen, maar dat kon helaas niet.'
'Daar zit ook weer een voordeel aan: je kunt zo'n situatie trainen. We hebben uiteindelijk 4-4-1 gespeeld, in een wedstrijd in een bomvol stadion. Geweldige ambiance, een geweldige grasmat, tegen een sterke tegenstander. Je hebt het gezien: dit is geen oefenwedstrijdje. Dit gaat wel om winnen - dat hebben wij ook. Het is onverdiend dat wij verloren hebben, maar het gebeurt wel.'





