Ondanks geldboete schitteren Messi en Suarez weer voor Inter Miami
Lionel Messi en Luis Suárez hebben maar weer eens een goede beurt gemaakt bij Inter Miami. De twee voormalig Barcelona-sterren kwamen allebei tot scoren in de CONCACAF Champions Cup-wedstrijd tegen Kansas City (3-1). Dat ondanks een boete die de twee kregen na afloop van het duel in de Major Soccer League tegen New York City.
© Pro Shots

Inter Miami trof Kansas City in de CONCACAF Champions Cup, wat de Champions League van Noord-Amerika, de Caraïben en Centraal-Amerika is. Een week geleden speelden de twee clubs al in een heenwedstrijd tegen elkaar en die wedstrijd werd met 0-1 gewonnen door Inter Miami, dat stand hield in eigen huis. Messi zorgde op aangeven van Suárez voor de openingstreffer en het was de Uruguayaan zelf die nog voor rust voor de derde treffer zorgde.
Bekijk hier de treffers van Messi en Suárez door op de tekst boven de video te klikken.
Feest in Florida dus, en dat konden Messi en Suárez na afgelopen weekend wel gebruiken. Eerstgenoemde werd door de MLS beboet omdat hij Mehdi Ballouchy - een assistent van de tegenstander - na afloop van de wedstrijd tegen New York City (2-2) bij zijn nek greep. Ook Suárez moet betalen omdat hij iemand van de ploeg van Pascal Jansen bij zijn nekvel heeft gepakt. De voormalig speler van Ajax deed dit bij Birk Risa. Hoe hoog het geldbedrag is dat de Zuid Amerikaanse supersterren naar de Amerikaanse competitiebond over moeten maken, is niet bekend.
Messi en Suárez hoeven in elk geval niet te vrezen voor een schorsing en dus maakt het duo gewoon deel uit van de volgende competitiewedstrijd die Inter Miami zal afwerken. In de nacht van zondag op maandag staat voor Inter Miami de MLS-wedstrijd met Houston Dynamo op het programma.






