Onana wuift kritiek United-fans weg: 'Wil de jongens op adem laten komen'

6Reacties

Andre Onana kan weinig met de kritiek van een deel van de Manchester United-aanhang, dat stelt dat de keeper wel heel erg vaak treuzelt als hij de bal in zijn bezit heeft. Volgens Onana doet hij dit echter enkel om zijn ploeggenoten te helpen.

© Pro Shots

Onana wuift kritiek United-fans weg: 'Wil de jongens op adem laten komen'

United is bezig aan een zeer teleurstellend seizoen en speelde zondag in een hoogtepuntloze derby met 0-0 gelijk tegen City. Het gebrek aan vermaak kwam door morrende United-fans mede door Onana, die als hij de bal in zijn bezit heeft regelmatig alle tijd neemt, in plaats van dat hij probeert om het spel te versnellen.

De kritiek is Onana niet vreemd. 'Maar het raakt me niet, want ik neem mijn beslissingen om het team te helpen', reageerde de goalie tegenover The Guardian. 'Wanneer ik het gevoel heb dat mijn medespelers even rust nodig hebben, dan zal ik mijn tijd nemen. En als ik het gevoel heb dat ik het spel moet versnellen, dan zal ik dat ook doen.'

Onana wees naar de wedstrijd tegen City, waarin de tegenstander zeker in de tweede helft dominant was. 'Als een tegenstander veel balbezit heeft, wil ik mijn jongens even op adem laten komen. Ze hebben het nodig dat ik dat doe', beweerde Onana.

United staat dertiende in de Premier League en heeft daarin niets meer te winnen. Dat is anders in de Europa League, waarin het donderdag tegen Olympique Lyon speelt. Voor United is dit toernooi dé kans om komend seizoen toch nog de Champions League in te komen.

Onana is zich ervan bewust. 'We weten allemaal hoe belangrijk de wedstrijd tegen Lyon is', zei de keeper. 'We moeten daar laten zien waartoe we in staat zijn. Als we gefocust zijn, bij elkaar blijven en het wedstrijdplan zullen volgen, dan zullen we winnen. Natuurlijk wordt het niet gemakkelijk, maar ik geloof dat wij beter zijn dan Lyon.'