'Of ik daar op de bank zit of thuis, dat maakt niet uit'
Bondscoach Bert van Marwijk liet Theo Janssen buiten de selectie van het Nederlands elftal, dat komende woensdag op Wembley speelt tegen Engeland. De keuzeheer verkiest PSV-er Kevin Strootman boven de nieuwbakken Ajacied. Janssen reageerde na afloop van De Graafschap-Ajax, waarin hij de vierde treffer voor zijn rekening nam, voor de camera van Eredivisie Live op zijn absentie in de Oranje-selectie.
© Pro Shots

'Ik las het op internet ja. Wat kan ik er mee?', vroeg de gepasseerde middenvelder zich af. 'Ik vind wel dat Van Marwijk even had mogen bellen ja. Wij als spelers moeten ook altijd bellen als we er niet bij zijn. De keuze voor Strootman begrijp ik niet helemaal. Ik zat er de laatste tijd altijd bij en heb het volgens mij naar behoren gedaan.'
Janssen denkt niet dat zijn afmelding voor de trip naar Zuid-Amerika van eind vorig seizoen de reden is van zijn afwezigheid nu. 'Dat kan ik me niet voorstellen. We hebben daar uitgebreid over gesproken samen. Dat was wat mij betreft uitgesproken.'
Janssen probeerde zijn teleurstelling te verbergen. 'Of ik nu daar op de bank zit of thuis, dat maakt niet uit. Ik ben lekker een paar dagen thuis van de week. Ik vermaak me wel. Verder heb ik het idee dat de pers er een groter item van maakt dan ikzelf.' Foto: VI Images





