Nog meer kopzorgen voor geplaagde Guardiola richting Villa-uit

1Reacties

Pep Guardiola, de manager van Manchester City, heeft extra zorgen richting het zware uitduel met Aston Villa aanstaande zaterdag. City moet het in Birmingham, en ook de weken erna, stellen zonder Rúben Dias. Ook Ederson is niet in optimale staat.

© Pro Shots

Nog meer kopzorgen voor geplaagde Guardiola richting Villa-uit

Dat vertelde Guardiola vrijdag op zijn persconferentie. 'Tegen het eind van de wedstrijd tegen Manchester United voelde Ruben Dias iets, maar hij is zo sterk en hij wilde op het veld blijven. Nu is hij geblesseerd', aldus Guardiola, die de Portugese stopper drie tot vier weken denkt te moeten missen met een spierkwetsuur. Ook het meespelen van Ederson op Villa Park is onzeker, het kan dus zijn dat Stefan Ortega onder de lat staat.

Er is ook goed nieuws: John Stones en Manuel Akanji zijn terug bij de landskampioen. 'Dat is goed nieuws. Hoe meer spelers ik heb, hoe beter het is. Ze hebben gisteren voor het eerst écht getraind nadat ze er een poosje uitlagen, dus ik weet niet of ze meteen in de basis kunnen beginnen', aldus de Spanjaard, die binnenkort ook Nathan Aké terugverwacht op het trainingsveld. Rico Lewis zat vorig weekend een schorsing uit en is ook weer terug.

De historisch slechte reeks van de Citizens gaat Guardiola niet in de koude kleren zitten, bleek in de voorbije weken. Er werd dan ook gevraagd hoe het nu met de coach zelf gaat. 'Ja, na de nederlaag tegen Man Utd was ik niet blij, maar het gaat goed met me. Ik ben een normaal mens, net als iedereen heb ik ook gevoelens. Als het niet goed gaat op mijn werk, heb ik meer zorgen.'

Guardiola herhaalde zijn standpunt over transfers: hij wil liever zijn geblesseerde spelers terug dan een blik versterkingen. Over Aston Villa, zevende in de Premier League met twee punten minder dan City, had hij alleen maar mooie dingen te zeggen. 'Dat is een topploeg met een uitstekende manager. Hun resultaten in de Champions League spreken voor zich. Zij hebben het zeer, zeer goed gedaan.'