Nieuwe voorzitter Tsjechische bond kondigt terugkeer Nedved aan
Pavel Nedved zal volgende week gepresenteerd worden als directeur bij de voetbalbond van Tsjechië. De voormalig Ballon d'Or-winnaar krijgt een leidinggevende rol bij de nationale ploeg en Tsjechië Onder-21.
© Pro Shots

De 52-jarige Nedved was tot voor kort sportief directeur bij Al-Shabab in Saoedi-Arabië, maar daar zou hij inmiddels afscheid hebben genomen. De 91-voudig international van Tsjechië is volgens de voorzitter van de Tsjechische bond op weg naar zijn vaderland om gepresenteerd te worden als nieuwe directeur.
David Truda, onlangs aangesteld als nieuwe bondsvoorzitter, verklaart in een statement dat Nedved de aanbieding heeft geaccepteerd om de directeur te worden bij de bond. In die rol moet hij proberen de nationale ploeg en Tsjechië Onder-21 als eindverantwoordelijke naar een hoger niveau te tillen.
Nedved was sinds zijn voetbalpensioen in 2009 in leidinggevende functies werkzaam bij Juventus, waar hij als speler acht jaar actief was. Truda stelt dat de oud-speler van onder andere Sparta Praag, Lazio en Juventus dinsdag wordt aangesteld.








