'Man Utd volgt voorbeeld Newcastle United en verhoogt bod op Sesko eveneens'
Alexander Isak is nog niet vertrokken, maar op de achtergrond drukt Newcastle United door voor de opvolger van de Zweedse spits. The Magpies hebben het bod op Benjamin Sesko naar verluidt verhoogd tot negentig miljoen euro inclusief bonussen. Later op dinsdag bracht ook Manchester United een vernieuwd bod uit op de aanvaller.
© Pro Shots

De interesse van Newcastle in Sesko is niet nieuw. De noordelijkste club uit de Premier League dreigt Isak kwijt te raken – de 25-jarige aanvaller staat in de belangstelling van Liverpool – en wil een geschikte vervanger in huis halen. Dat moet Sesko worden. Na dienstverbanden bij Red Bull Salzburg en RB Leipzig kan de Sloveense spits het Red Bull-concern gaan verlaten. Newcastle is bereid diep in de buidel te tasten om Sesko los te weken uit Leipzig.
De Duitse club sloeg het eerste bod van tachtig miljoen euro inclusief bonussen af. Daar is Newcastle niet van geschrokken, want de directie van de Champions League-deelnemer heeft volgens diverse bronnen een tweede bod neergelegd. Sky Sports weet dat het gaat om een bedrag van 90 miljoen euro inclusief bonussen. Ook Manchester United hoopt nog altijd zaken te doen met RB Leipzig. Later op dinsdag meldde Sky Sports dat de club van trainer Rúben Amorim ook een nieuw bod heeft uitgebracht: 85 miljoen euro, inclusief bonussen. Dat ligt dus lager dan het bod van Newcastle.
Sesko zou openstaan voor beide projecten. De 22-jarige spits leek aanvankelijk een voorkeur te hebben voor Manchester United, maar staat ook open voor Newcastle. Dat heeft de bespeler van St. James' Park doen besluiten om het gaspedaal nog maar eens in te trappen. Volgens Sky Sport Deutschland heeft Sesko met beide clubs zelfs al een volledig persoonlijk akkoord bereikt.





