NEC op scherp voor climax: 'Dan eindigen we met niks'
NEC maakt nog altijd kans op een direct Europees ticket, maar bewees zichzelf geen goede dienst op bezoek bij FC Groningen. Aanvaller Sami Ouaissa zet de Nijmeegse ploeg op scherp na de nederlaag in de Euroborg, waardoor FC Twente de derde plek in de Eredivisie overnam.
© Pro Shots

Twente kende geen moeite met Sparta Rotterdam (4-0) en heeft het ticket voor de voorronde van de Champions League in handen met nog één wedstrijd te gaan. Schrale troost voor NEC is dat de Tukkers zondag op bezoek gaan bij kampioen PSV, al was niemand daar na afloop van de wedstrijd tegen Groningen mee bezig. Wil NEC Europees voetbal halen, dan moet het beter dan in de Euroborg. Véél beter.
'Áls we winnen, ja', herhaalde Ouaissa. 'Dan moeten we wel beter voor de dag komen. Als we net zo spelen als tegen Groningen wordt het lastig. Dit mag niet nog eens gebeuren. We waren in de eerste helft totaal niet scherp. Alsof niemand wakker was en we er geen zin in hadden. Als dat het geval lijkt, weet je dat het een lange middag gaat worden. Waar het aan ligt, is een goede vraag. We waren slordig. Veel lange ballen, de tweede ballen wonnen we niet. Daardoor kwamen we niet in ons eigen spel.'
Komend weekend moet het in de eigen Goffert gebeuren tegen Go Ahead Eagles. 'Dit wordt de belangrijkste wedstrijd van het seizoen. Als we dit volgende week op de mat leggen, dan eindigen we met niks als de rest wel wint. We moeten gewoon scherp blijven en alles geven. Er is nog één wedstrijd. We hebben dit seizoen al vaker de knop omgezet, dus dat komt nu ook wel goed. Nog één keer alles of niets.'





