NAC gaat Deadline Day in met nog één laatste target

1Reacties
Journalist VI

NAC Breda is nog druk bezig om de selectie van een laatste impuls te voorzien. Trainer Carl Hoefkens wil er namelijk dolgraag een aanvaller bij. Vanwege de tijdsnood schaakt de club op meerdere borden.

© Pro Shots

NAC gaat Deadline Day in met nog één laatste target

Dinsdag is het Deadline Day. Dan zal de transfermarkt de deuren sluiten. En dus zijn clubs bezig de puntjes op de i te zetten. Ook NAC, dat tot dusverre acht nieuwe spelers naar het Rat Verlegh Stadion haalde. De kers op de taart moet deze dagen volgen.

Hoefkens gaf deze week aan VI aan dat hij zeer tevreden met zijn selectie is, maar het liefst nog wel één aanvaller zou willen. Het liefst een speler met diepte in zijn spel. Iemand die direct een verschil kan maken. Technisch directeur Peter Maas zal zich ongetwijfeld in die visie kunnen vinden en is druk bezig om dat plan te laten slagen.

NAC was dit weekend in gesprek met Dailon Livramento en Hellas Verona om de rappe aanvaller weg te halen uit de Serie A. De Bredanaars hebben echter stevige concurrentie. Zelf zou de voormalige jeugdspeler van NAC wel oren hebben naar de Eredivisie, maar de Italiaanse club prefereert een lucratievere oplossing voor de spits, die uit de gratie raakte. Zondagmorgen was er nog geen uitsluitsel over de toekomst van de Kaapverdiaan, die al wel in de wedstrijdselectie van zijn club ontbreekt.

Ook in België wordt geïnformeerd naar aanvallers, bevestigen bronnen in België. Op aanraden van Hoefkens is er bij Club Brugge aangeklopt om de Zuid-Afrikaan Shandre Campbell te huren. De polyvalente aanvaller maakt onlangs nog een prachtige goal voor de Belgische topclub, maar zag een concurrent voor miljoenen euro's gekocht worden en dreigt perspectief te verliezen. Campbell heeft net als Livramento veel andere opties, maar de vraag is of Club Brugge hem tijdelijk laat vertrekken.

Feit is dat NAC de komende dagen dolgraag een aanvaller wil halen. Die wens komt mede voort uit het feit dat Moussa Soumano kampt met knieproblemen. Er is geen echte duidelijkheid over de herstelperiode van de Franse topaankoop. En dus trachten Hoefkens en Maas alle risico's uitsluiten met de komst van een extra aanvaller. Met de kanttekening dat er alleen iemand komt, als hij de ploeg direct een kwalitatieve boost geeft.

Lees hier meer over de twijfels rondom Soumano: