NAC en gemeente blijven ruziën over bouwclaim
Het sluimerende conflict tussen NAC Breda en de gemeente over de verbouwing van het stadion wordt door een onafhankelijke arbitragecommissie beslist. De club en het gemeentebestuur slagen er niet in tot overeenstemming te komen over het geschil rond de bouwkosten.
© Pro Shots

De renovatie van het Rat Verlegh Stadion verloopt even problematisch als chaotisch. De gemeente is als eigenaar van het stadion verantwoordelijk voor de verbouwing. De hele vernieuwing werd aanbesteed door de gemeente die ook de directie voerde over het plan.
Pas een halfjaar later dan gepland was de verbouwing gereed. NAC zegt daardoor extra kosten te hebben moeten maken en inkomsten uit horeca te zijn misgelopen en legde bij de gemeente een claim neer van 3,5 ton. Daarmee gaat het college van burgemeester en wethouders niet akkoord.
NAC heeft nu een lijst gemaakt van alle onvoorziene kosten, in totaal 1,4 miljoen euro, en de arbiters moeten afstrepen wat zij wel en niet redelijk en billijk vinden. NAC en de gemeente hebben afgesproken zich neer te leggen bij de uitspraak van de arbitragecommissie. Een woordvoerder van de gemeente Breda zegt: 'Inhoudelijk hebben we afgesproken er niets over te zeggen, laat er maar een derde naar kijken.'
Vanavond reist NAC naar Rotterdam voor de wedstrijd tegen Excelsior. Het duel op het kunstgras van Woudestein begint om 19.45 uur.






