NAC-directeur Oversier: 'Bingokaart van ongekende klotezooi'
Het was een inktzwarte dag in de clubgeschiedenis van NAC Breda. Degradatie naar de Keuken Kampioen Divisie werd een feit en dat in het duel met SC Heerenveen dat definitief gestaakt werd nadat er twee keer vuurwerk op het veld werd gegooid. Algemeen directeur Remco Oversier is absoluut niet te spreken over dat groepje mensen en gaat verder in op de crisis binnen de club.
© Pro Shots

Ondanks de 2-0 voorsprong in het Rat Verlegh Stadion viel het doek alsnog voor de Bredanaars. Tot twee keer toe werd er vuurwerk op het veld gegooid, waardoor er in de 83ste minuut definitief gestaakt werd. 'De degradatie komt snoeihard aan. Het voelt als een bingokaart van ongekende klotezooi, daar past dit ook weer in het rijtje', verklaarde een aangeslagen Oversier voor de camera van ESPN, die daarmee onder meer doelde op alle rumoer rondom paspoortgate.
'De 99,9% van de supporters zingen de jongens toe op het veld en fluiten de mafketels uit die het vuurwerk gooien', ging de algemeen directeur verder. 'Dat is ook NAC en zij hebben laten zien hoe mooi de club is. En dan heb je ook nog het tiental mafkezen dat het verziekt, dat krijgt dan de overhand.'
Na afloop was het enorm onrustig in Breda en liepen de gemoederen hoog op in het publiek. 'Iedereen heeft zijn emoties en dat hoort bij de sport. Het lijkt tegenwoordig wel dat je, als je degradeert, het een potje verplassen is wie als beste de wedstrijd kan verstoren. Dat is geen NAC-ding, maar iets maatschappelijks. Er zijn er toch een paar die dat willen doen, maar ik ben trots op de andere fans die wel achter het team gingen staan. Het is gewoon een ellendige situatie.'








