Müller na 25 jaar geen Bayern-speler meer: 'De komende dagen kijken'

8Reacties

Na 25 jaar zit het erop voor Thomas Müller (35), die zaterdag zijn laatste wedstrijd voor Bayern München speelde. Wat nu?

© Pro Shots

Müller na 25 jaar geen Bayern-speler meer: 'De komende dagen kijken'

Na afloop van de nederlaag tegen Paris Saint-Germain op het WK voor Clubs sprak Müller openhartig over de teleurstelling én zijn toekomst, al bleef hij voorzichtig in zijn uitspraken. 'We waren zo gefocust op doorgaan, en nu is het ineens afgelopen. We moeten dat eerst verwerken. Het is altijd een vreemde situatie op zulke toernooien: je gaat er eigenlijk van uit dat je teruggaat naar het hotel om je voor te bereiden op de volgende ronde. En nu ga je terug om je koffers te pakken. Dat moet even bezinken.'

Op de vraag of Müller door de blessure van Jamal Musiala misschien toch overweegt om langer door te gaan, reageerde hij terughoudend. 'Ik begrijp dat je de vraag stelt, maar het voelt ongemakkelijk voor mij. In deze situatie gaan mijn gedachten eerst uit naar Jamal. Ik wil geen smakeloze discussies voeren nu iemand geblesseerd is geraakt.'

Of dit dan écht zijn laatste wedstrijd was voor Bayern, wilde Müller dus niet bevestigen. 'Natuurlijk ben ik me ervan bewust dat dit mijn laatste wedstrijd was, en ik zal de komende dagen kijken wat er door mijn hoofd gaat. Op dit moment ben ik niet in de stemming om mijn diepere gedachten over mijn carrière te delen. We hebben net een hele belangrijke wedstrijd verloren.'

Sportief directeur Max Eberl van Bayern was duidelijk over een eventueel langer verblijf van Müller bij de club. 'Dat is niet iets waar we over nadenken. We hebben daar niet met elkaar over gesproken', reageerde hij.

Erevoorzitter Uli Hoeness van Bayern gaf zijn persoonlijke mening over de toekomst van Müller. 'Ik heb altijd gezegd dat het beter voor hem zou zijn om te stoppen. Maar als hij het echt door wil gaan, dan moet hij het doen.'

De Major League Soccer wordt hier en daar als mogelijke vervolgbestemming genoemd. Hoeness is daar geen fan van. 'Die is beter geworden vanwege de grote spelers die ze hebben gehaald. Maar als je voor Bayern hebt gespeeld en daarna in Los Angeles speelt, is dat niet hetzelfde.'