Müller bespreekt toekomst: 'Met Messi spelen? Ik zeg geen nee!'
Thomas Müller breit een einde aan zijn tijdperk bij Bayern München, en dat doet de 35-jarige aanvaller in de Verenigde Staten. Er gaan steeds meer geruchten dat Müller ook na het WK voor clubs in het land der onbegrensde mogelijkheden blijft. Müller reageert nu ook zelf.
© Pro Shots

Müller werd zaterdag in verband gebracht met een transfer naar LAFC in Los Angeles, een partnerclub van Bayern. FC Cincinnati heeft zijn interesse ook al kenbaar gemaakt. Müller zou zelf behalve Californië ook een verhuizing naar Florida wel zien zitten. Bij DAZN werd hij gevraagd naar zijn plannen voor de toekomst. 'Nou ja, ik wil graag verder spelen, ik vind het nog leuk. Maar het totale plaatje moet kloppen, eigenlijk wil ik graag eens wat nieuws ontdekken. Verdere, meer exotische landen, dat zie ik zitten.'
Het lijkt er dus niet op dat Müller voor de Bundesliga behouden blijft. De reporter vroeg hem specifiek naar Inter Miami. 'Nou ja, ik zou er geen nee tegen zeggen om met Messi te spelen', antwoordde Müller, die wel meteen een nuance aanbracht. 'Ik heb geen direct contact met Miami. Alles is nog mogelijk, ik ga me er niet druk over maken', besloot Müller.
De Raumdeuter gaat na een heel voetballeven bij Bayern dus zijn horizon verbreden, maar wel pas na het WK voor clubs. Zondagavond speelt hij met zijn ploeg in de achtste finale tegen Flamengo. Daarna is zijn contract afgelopen, maar er is afgesproken dat Müller bij de ploeg blijft zolang Bayern in het toernooi zit. Zijn tijd bij Der Rekordmeister duurt dus nog maximaal vier wedstrijden.






