Mühren ziet Volendam niet doorpakken: 'Dat kan ook laksheid zijn'
FC Volendam schoot dankzij twee enorme fouten uit de startblokken in de finale van de play-offs voor lijfsbehoud, maar verzuimde nog verder weg te lopen bij Willem II. Dat zag ook Robert Mühren, die het lastig vond de vinger op de zere plek te leggen.
© Pro Shots

'Uiteraard ben ik er blij mee, maar toch, die tweede helft...', aldus de afscheidnemende routinier voor de camera van ESPN. 'Als je ziet hoe we de eerste helft tekeergingen, dan had de 0-3 ook wel lekker geweest. Dan krijgen we weer een goal tegen bij een moment dat wij al de hele week zeggen en het gebeurt weer. Ik denk dat we daarna niet echt meer in de problemen zijn geweest, maar we verzuimen ook om het af te maken.'
Het is niet voor het eerst dat Volendam niet doorpakt, weet Mühren. 'Je ziet na een halfuur al dat het meer achteruit lopen is. Dat zal ook met de krachten te maken hebben. Dat hebben we vaker gehad dit seizoen. Afgelopen zondag ook tegen Telstar, na een halfuur zakken we weg. Dat kan vermoeidheid zijn, dat kan ook een beetje laksheid zijn. Ik kan daar geen vinger op leggen.'
Komende zaterdag is de returnwedstrijd in het Kras Stadion in Volendam. 'Uiteindelijk winnen we hier en gaan we vol goede moed terug naar het dorp.'






