Moore mist WK-duel na operatie wegens teelbalkanker
Craig Moore mist het komende WK-kwalificatieduel van Australië. De verdediger is voorlopig uitgeschakeld nadat hij een operatie heeft ondergaan, waarbij hij is geholpen aan teelbalkanker.
© Pro Shots

Moore lag dinsdag op de operatietafel, nadat er vorige donderdag teelbalkanker was geconstateerd. De voormalig speler van Glasgow Rangers moet de komende twee weken absolute rust houden. Vandaar dat hij ontbreekt als Australië volgende week woensdag aantreedt in en tegen Bahrein.
Nog onduidelijk is wat de gevolgen zijn voor het vervolg van Moore's voetballoopbaan. Vooralsnog lijkt de centrale verdediger van Queensland Roar geen aanstalten te maken zijn carrière te beëindigen.
'Het is altijd een schok een diagnose als deze te horen, maar ik ben optimistisch door de prognose van de medici', reageerde bondscoach Pim Verbeek op het nieuws over Moore. 'Namens de hele selectie wens ik hem een voorspoedig herstel.'
De 32-jarige Moore speelde veertig interlands met Australië. Voordat hij in 2007 terugkeerde naar zijn geboorteland, voetbalde hij sinds het seizoen 1993/94 in Europa bij Rangers, Newcastle United, Crystal Palace, Borussia Mönchengladbach.










