Moder ziet aanknopingspunt bij Feyenoord: 'Genoeg goede spelers'
Jakub Moder zat niet bij de pakken neer na de oefennederlaag van Feyenoord tegen OGC Nice. De 25-jarige Pool ziet veel perspectief voor de Rotterdammers.
© Pro Shots

'We hebben hard gewerkt tijdens het trainingskamp en je kan altijd verliezen', was Moder nuchter. 'We hebben nog een oefenwedstrijd en moeten dingen verbeteren. Tactisch gezien is het een belangrijke week geweest, want we spelen met hoge druk. We gaan er uitgebreid op terugkijken.'
Met Luciano Valente en Sem Steijn heeft Feyenoord deze zomer twee extra middenvelders in huis gehaald, maar Moder lijkt zich niet druk te maken. 'Ik heb vorig seizoen veel gespeeld. Het is een lange voorbereiding, we zijn al een maand bezig en je ziet dat we genoeg goede spelers hebben. Mijn rol zal niet heel veel veranderen. Het gaat niet om mij, maar om de hele selectie. Iedereen is belangrijk in een lang seizoen.'
Moder heeft in korte tijd een goede indruk gekregen van Steijn. 'We hebben een goede connectie. Vanaf dag één zie je wat voor speler het is. Hij is heel goed aan de bal en kan goed afwerken. Hij is heel slim en weet heel goed de ruimtes te vinden. Ik denk dat hij heel belangrijk voor ons wordt dit seizoen.'







