'Misschien moet ik nog een jaar doorgaan'
Roelof Luinge is bezig aan zijn laatste rondgang langs de Nederlandse voetbalvelden. De Drentse arbiter laat de deur open voor toch nog een extra seizoen.
© Pro Shots

'Het is gewoon mijn laatste jaar, ben 25 jaar arbiter in het betaald voetbal geweest. Dit wordt mijn laatste seizoen', is Luinge aanvankelijk stellig in een interview in de nieuwe Voetbal International.
Toch heeft de 53-jarige Drent zijn twijfels. 'Nou ja, het gaat gewoon heel goed. En ik ben ook zo fit nog. Als iedereen nog wil dat ik een jaar doorga… De club, de KNVB, de mensen om me heen... Tsja, dan is het misschien wel het overwegen waard om er nog een seizoen aan vast te plakken. Maar vooralsnog ga ik ervan uit dat ik eind mei mijn laatste wedstrijd fluit.'
Het nakende afscheid maakt Luinge niet minder scherp. 'Ik ben nog net zo gedreven als in mijn tijd als amateur-arbiter. Het maakt me niets uit welke wedstrijd ik moet fluiten, topper of Jupiler League. Een klassieker fluiten is fantastisch, maar NEC-Vitesse misschien wel moeilijker en FC Dordrecht-Telstar is net zo belangrijk. Ja, echt.'
Lees in de nieuwe Voetbal International het hele relaas van Luinge. Klik hier voor de inhoud van het dubbeldikke kerstnummer.






